جلسه شوراي اداري باحضور دکتر صادق حسین دوستی معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری

جلسه شوراي اداري باحضور دکتر صادق حسین دوستی معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری

جلسه شوراي اداري

نویسنده: علی سیفی /دوشنبه, 22 آذر,1400/دسته ها: اخبار و رویداد ها

رتبه بندی این مطلب:
1/0

🔘جلسه شورای اداری

به گزارش امور ارتباطات و اطلاع رسانی سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه، جلسه شورای اداری باحضور دکتر صادق حسین دوستی معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری ديروز دوشنبه 22آذر ماه ساعت ۷:۳۰صبح پس از بازدیدمیدانی از عملکردهای عمرانی این سازمان با تلاوتی چنداز کلام الله مجیدتوسط قاری محترم بصورت رسمی آغاز شد.

 

 

🔘حجت الاسلام مومن رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه پس از خیر مقدم گویی در این جلسه اجمالا" با اشاره به عملکرد۷ماهه سازمان گفت:در ۷ماه گذشته حدو دا" ۲۵۰۰ عدد قبر دوطبقه و همچنین ۵۹۰ عدد قبر یک طبقه، طبق شیوه نامه پیشنهادی و مصوب شورای اسلامی شهر، براساس اصول فنی مهندسی احداث شده است و این تعداد قبور پیش ساخته تا سال۱۴۰۱ جوابگوی اموات درباغ رضوان ارومیه خواهد بود.

وی اشاره کرد: در این مدت کوتاه حدودا" ۶۵۰ عدد قبور پیش ساخته که در قطعات(۵۵-۵۷-۶۴-۶۵)باغ رضوان وجود داشت اصلاح شده و آماده ی خدمات دهی و دفن اموات میباشند.

مومن تصریح کرد: مخازن سدر و کافور که ازلحاظ استحکام فرسوده شده بودند و همچنین در موقعیت خوبی قرارنگرفته  بودند باتوجه به حساس بودن موضوع، بانظارت مستقیم مدیریت سازمان، مخازن با طراحی جدید در داخل سالن های تطهیرساماندهی و نصب شدند.

 شایان ذکر است: با افزایش ناظران شرعی(آقا و خانم) در سالن های تطهیر دیگر هیچ مشکلی در تشریفات شرعی(تغسیل، تکفین، تدفین)وجودندارد و نخواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: درطول این ۷ ماه گذشته حدودا"برای  ۱۰۹۵ نفر تا به امروز خدمات رایگان ارائه شده است که این افراد شامل مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدجویان اداره بهزیستی و قشر بی بضاعت و نیازمند جامعه میباشند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه اذعان داشت:با توسعه ساختمان اداری به متراژ ۴۰۰ مترمربع توانسته ایم از لحاظ فنی مهندسی کاملا"فضاهای مرده و پرت را احیاء کرده و 11باب اتاق اداری برای کارکنان این سازمان احداث بکنیم و همچنین بازسازی و مرمت گنبد قدیمی مسجدباغ رضوان به مساحت۱۰۰۰ مترمربع با رنگ آمیزی سبز همچون گنبد خضرای رسول اکرم(ص) و با طراحی زیبای بصری و نورپردازی در حال اتمام میباشد.

مومن اضافه کرد: در راستای ارج نهادن به شهروندان محترم و تکریم ارباب رجوع و همچنین خدمات دهی به اموات، امور متوفیات و پذیرش نیز دریک سالن بزرگتر باچهار باجه خدماتی(پذیرش،صندوق،صدور سند، اطلاعات)تجمیع و متمرکز شده است

 وی گفت : به منظور سهولت درکار و سرعت بخشیدن در خدمات دهی به اموات، غسالخانه مردانه و زنانه نیز بصورت نیمه مکانیزه با یک جرثقیل بالای سکوهای غسل جهت سهولت در کار طراحی شده و همچنین ورود و خروج اموات نیز بوسیله نوار نقاله انجام خواهد شد.

مومن در ارائه گزارش عملکرد های خود اظهار داشت: به منظور جلوگیری از فشار مالی شهروندان و خانواده های نیازمند و همچنین جلو گیری از هرج و مرج و ناهنجاریها در جامعه در مورد نصب سنگ قبورو تعرفه آمبولانس ها نیز ساماندهی های لازم صورت گرفته و تفاهم نامه ها امضاء شده است .

مومن در پایان اضافه کرد: از تمامی اعضای محترم شورای شهر، شهردار محترم، و معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در خواست مینماییم که برای نیروهای سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری، مخصوصا"غسالان، دفن کن ها،و تلقین خوان ها که در طول خدمت طاقت فرسای خودشان نه به تعطیلات رسمی رفتند و نه در این ایام کرونایی از دور کاری استفاده ای کردند ، پس لازم است توجه ویژه و تصمیمات ویژه ای از طرف مقامات و مدیریت شهری برای این عزیزان در نظر گرفته شود.

🔘در جسله شورای اداری سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری ارومیه دکتر صادق حسین دوستی معاونت محترم برنامه ریزی و سرمایه انسانی پس از شنیدن گزارشات ازطرف مدیریت سازمان آرامستانها ،با ابراز خرسندی و خوشحالی گفت:انضباط مالی و انضباط اداری که در سیستم مدیریتی سازمان آرامستانهای شهرداری صورت گرفته قابل تقدیر و تمجیدمیباشد که با درایت و نظارت دقیق رئیس این سازمان اتفاق افتاده است ، اینجانب به نوبه خودم معتقدم که برای کارکنان باغ رضوان یک نگاه ویژه نه تنها فقط ازمنظر اداری بلکه یک نگاه کلّی و جامع از طرف شورای شهر و شهرداری صورت بگیرد.تااینکه از آلام و فشارهای روحی و روانی این عزیران که در طول خدمت ، مخصوصا" در ایام کرونایی رخ داده، کاسته شود.

این مقام مسئول اشاره کرد: برگزاری جلسات شورای اداری کلیدموفقیت و راهگشای سیستم مدیریتی خواهدشد، در چنین جلساتی که بمنزله اتاق فکرمحسوب میشود تمام راهکارهای مناسب و سازنده برای حل مشکلات یک اداره و سازمان مطرح میگردد تا اینکه مشکلات موجود از سیستم و فیلتر مدیریتی به مدیران بالادستی عبور نکند.

مدیر باید با تمام قوا خودش را با مشکلات پیش رو درگیر نماید تا به نتایج مطلوبی دست بیابد تاخیال مدیران بالا دستی ازاین لحاظ آسوده گرددو خدارا شکر که اینگونه اتفاقات و سیاست مدیریتی درمجموعه باغ رضوان مشهود است و نه تنها بنده بلکه کل مجموعه مدیریت شهری نیز این تغییرات مدیریتی را حس می نمایند.

صادق حسین دوستی اشاره کرد: امور اداری سازمان ها و ادارات باید ارتباط کاری خودشان را با معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی بیشتر بکنندتا راهکارهای مناسب و سازنده ای در مورد کاهش فشارهای روانی و فشارهای عاطفی پرسنل ارائه شود‌.

وی اضافه کرد : درحوزه غسالخانه ها و تشریفات شرعی چون فشار روحی و روانی بیشتر است پس بهتر است برای کاهش این آلام و استرس ها از طرف مدیریت سازمان و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی تدبیرو تصمیماتی برای شیفتی نمودن غسالان، ودفن کن ها همانند نیروهای آتش نشانی اتخاذ شود.

 

صادق حسین دوستی بیان کرد: درمورد تبدیل وضعیت نیروها لیست و آمار کلی نیروها از طرف امور اداری سازمان مشخص شود تا برای تثبیت شغل آنان اقدامات لازم صورت بگیرد و مراحل اداری برای تنظیم حکم آنان انجام شود.

ایشان اضافه کرد: همکارانی که انضباط اداری را نادیده میگیرند و با بی نظمی خود خللی در سازمان بوجود میاورند و قوانین رارعایت نمیکنند وهمچنین باعث میشوند تامدیر یک سازمان نتواند در راستای پیشبرداهداف عالی سازمان به خواسته های خودش برسد، این اشخاص باید در کمیته انضباطی جوابگو باشند.

Print

تعداد نمایش ها (196)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x
آمار بازدید
دی ان ان